درآمدی بر
سرگرم آموزی
سرگرم آموزی معادلی برای واژه edutainment است. حوزه ی مطالعاتی ای که حداقل در کشور ما بسیار جوان محسوب می شود. سرگرم آموزی با محوریت قرار دادن امر آموزش به دنبال ارائه جذاب محتواست، به طوری که مخاطب خسته و کسل نشده و درنتیجه فرایند آموزش با کیفیت بیشتری صورت بگیرد. در این پژوهش در حد توانمان به معرفی این حوزه مطالعاتی جدید پرداخته ایم.
clip-sargarm-amoozi
کلیپ | درآمدی بر سرگرم آموزی

کلیپ نگاهی کوتاه به مفهوم سرگرم آموزی مروری بر این مفهوم نو است. این کلیپ در روایتی کوتاه به بررسی تعریف، انواع و آسیب ها و فرصت های این حوزه پرداخته است .

disney
یادداشت| شهرهایی برای آموزش

بسیاری از روشنفکران فرانسوی با این کار مخالف بودند. یک محیط کاملا آمریکایی با نماد ها و شخصیت های غیر فرانسوی که کودکان فرانسوی و پاریسی را مخاطب خود قرار داده بود. روشنفکران فرانسوی اعتقاد داشتند دیزنی لند کودکان فرانسوی را تحت آموزش های آمریکایی قرار می دهد.

puzzle
یادداشت| طراحی شخصیت گام اول سرگرم آموزی

هرچند که خود موضوع سرگرم آموزی، حوزه ای نوع و کمتر پرداخته شده در کشور ما است، ولی این پرداخت کمتر بدان معنی نیست که ما از این واقعه بی بهره بوده ایم و یا از از آن استفاده نمی کرده ایم.

social-chang
ترجمه و خلاصه مقاله | سرگرم آموزی در تغییرات اجتماعی

این مقاله به بررسی یک برنامه سرگرم آموزی در هند می پردازد. در این برنامه که با مخاطب کشاورزان هندی طراحی شده است محقق تلاش کرده است چگونگی تأثیر این برنامه بر دیالوگ های مخاطبان را تحلیل کند و به این نکته دست یابد که چگونه این تغییرات در دیالوگ ها باعث تغییرات اجتماعی می شود.

sangar003
سنگر آسمانی؛ موسسه بنون

موسسه بنون با راه اندازی طرح سنگر آسمانی در سالهای اخیر در مناطق عملیاتی جنوب بیش از پیش شناخته شده است. سنگر آسمانی یک سرگرم آموزی برای مخاطبین کودک و نوجوان است.

headlogo
کودکان استراتژیست

این پایگاه با آدرس www.strategistkids.ir به منظور انعکاس فعالیت‌ها و مطالب دکترین و استراتژی برای کودکان، توسط اندیشکده یقین (مرکز بررسی‌های دکترینال) راه‌اندازی شده است.

sargaram-amoozi-instagram
برنامه های سرگرم آموزی چگونه گفت و گو ها درباره یک تغییر اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهند؟

این مقاله در پرونده سرگرم آموزی پایگاه پژوهشی تحیلی راهبردی به صورت خلاصه ترجمه شده است.

sargarmi-maghale02
رسانه‌های جمعی و تولیدات دینی برای کودکان

این پژوهش با این مقدمه به سراغ بررسی تعامل دین با رسانه های مدرن رفته است. بررسی سابقه تعامل دین و رسانه های جمعی و بررسی میزان استفاده کودکان و نوجوانان از رسانه برای فراگیری معارف اسلامی و مسائل دینی از دیگر مسائلی است که در این مقاله پرداخته شده است.

sohani-komeil
مصاحبه | سرگرم آموزی نیازمند نیروی انسانی خلاق

وقتی سرگرم آموزی به‌عنوان یک راهبرد بخواهد مورداستفاده یک سازمان رسانه‌ای قرار گیرد باید از جنبه‌های مختلف مدیریتی شرایط به‌کارگیری این راهبرد در نظر گرفته شود. ساخت برنامه‌های سرگرم آموزی پیش از هر چیز نیازمند نیروهای انسانی خلاق و آگاه به این موضوع می‌باشد.

seyed-bashir
مصاحبه با دکتر حسینی | قرآن سرگرم آموزی است

من صد در صد معتقدم که قرآن سرگرم آموزی است. داستان فصاحت در قرآن با توجه به این همه تکرار، این همه تاکید و این همه مدل و بعد در سیره ی معصومین علیهم السلام بدون علت نیست.

90B16122
روان شناسی رسانه؛ با تأکید بر تلوزیون، کودک و نوجوان

کتاب «روان شناسی رسانه؛ با تأکید بر تلوزیون، کودک و نوجوان» در موضوع روان‌شناسی رسانه نوشته شده است.

bongah
یادداشت | بنگاه های جدید آموزشی

با اینکه هنوز مدل های قدیمی آموزش مثل کلاس و خطابه رواج بسیاری دارد، ولی رویکرد های جدید آموزشی مثل آموزش از طریق رسانه ها به سرعت در حال گسترش است.

bahonar_1390_02_ro
دین، رسانه و کودک از دیدگاه امام(ره) و رهبری

برای آشنایی با دیدگاه های امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای در حوزه دین، رسانه و کودک، پژوهشی صورت پذیرفت که نتایج آن در پنج بخش کلی ارائه شده است.

sargarm-amoozi-006
یادداشت | یک پله عقب تر از نیاز

فرایند سیاست گذاری در عرصه سرگرم آموزی و حتی سواد رسانه ای یک پله عقب تر از نیاز های جامعه بوده است. عدم آینده پژوهی صحیح، ضعف ساختار و عدم شناخت ظرفیت ها باعث شده در زمین های بازی مهمی حضور نداشته باشیم و صرفا منتظر موج هایی باشیم که جهت و وضعیت ما را مشخص می کند.

din1
کتاب | دین، کودک و رسانه

این کتاب از مجموعه کتاب های پروژه دین کودک و رسانه، به عنوان یک پژوهش در حوزه کلی کودک، دین و رسانه و با تاکید بر برنامه سازی دینی کودکان در رادیو تلویزیون های اسلامی با هدف آموزش معارف دینی به این گروه سنی تهیه و تدوین شده است.

sargarm-amoozi-005
تجربه سرگرم آموزی| لذت یک بازی آموزنده

بازی های گروهی احتمالا از اولین سرگرم آموزی ها هستند. جمع شدن عده ای دور هم و استفاده از فرصت با هم بودن برای تفریح و ورزش و احتمالا آموزش. به کار بردن خلاقیت در بازی های گروهی گاهی فرصت های بسیار خوبی را برای آموزش و تربیت در اختیار ما قرار می دهد. موسسه بنون با طرح سنگر آسمانی تلاش زیادی برای استفاده از این ظرفیت انجام داده و به نتایج خوبی هم رسیده است.

22-3-1391-IMAGE634750321397726603
پروژه «دین کودک و رسانه»

خروجی های این پروژه در قالب کتاب، مقاله، سایت و همایش عرضه شده است.

sargarmi-maghale02
خلاصه مقاله | رسانه های جمعی و تولیدات دینی برای کودکان

با رشد چشمگیر تولید برنامه‌ها و مطالب دینی برای کودکان در رسانه‌های جمعی در سال‌های اخیر، کودکان در سپهر بیکران اطلاعات و ارتباطات و در معرض پیام‌های بی‌شمار رسانه‌ای قرار گرفته‌اند.

sargarm-yad001
یادداشت | جذابیت در تبلیغ دینی

مهمترین کارکرد سرگرمی در سرگرم آموزی جلب توجه مخاطب به پیام است. به همین دلیل یکی از مرزهای سرگرم آموزی با نگاه اسلامی خارج نشدن سرگرم آموزی از مسیر آموزش است. در حقیقت سرگرم آموزی تلاش دارد تا با بالا بردن جذابیت پیام، توجه مخاطب را بیشتر و بهتر متوجه پیام سازد.

sargarmi-maghale
خلاصه مقاله | الگوی مطلوب سرگرمی در یک رسانه دینی

دکتر سین حسین شرف الدین در شماره چهارم مجله معرفت فرهنگی اجتماعی، سال دوم در مقاله ای تحت عنوان «الگوی مطلوب سرگرمی در یک رسانه دینی، با تأکید بر رسانه ملی » به مسئله چهارچوب های دینی سرگرمی پرداخته اند. خلاصه این اثر در اختیار علاقه مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.


چندرسانه‌ای
آخرین مطالب
صوت
فیلم
داده‌نما
clip-sargarm-amoozi
کلیپ | درآمدی بر سرگرم آموزی

کلیپ نگاهی کوتاه به مفهوم سرگرم آموزی مروری بر این مفهوم نو است. این کلیپ در روایتی کوتاه به بررسی تعریف، انواع و آسیب ها و فرصت های این حوزه پرداخته است .

sargarm-amoozi-dadenama
داده نما |درآمدی بر سرگرم آموزی

داده نمای درآمدی بر سرگرم آموزی تلاشی برای ارائه یک دسته بندی کلی از فضای این حوزه مطالعاتی جدید است. در این داده نما به تعاریف، قالب ها، تأثیرات، مسائل، آسیب ها و فرصت ها پرداخته شده است.

معرفی منابع
آخرین مطالب
کتاب
نشریه
سایت
sangar003
سنگر آسمانی؛ موسسه بنون

موسسه بنون با راه اندازی طرح سنگر آسمانی در سالهای اخیر در مناطق عملیاتی جنوب بیش از پیش شناخته شده است. سنگر آسمانی یک سرگرم آموزی برای مخاطبین کودک و نوجوان است.

headlogo
کودکان استراتژیست

این پایگاه با آدرس www.strategistkids.ir به منظور انعکاس فعالیت‌ها و مطالب دکترین و استراتژی برای کودکان، توسط اندیشکده یقین (مرکز بررسی‌های دکترینال) راه‌اندازی شده است.

sargaram-amoozi-instagram
برنامه های سرگرم آموزی چگونه گفت و گو ها درباره یک تغییر اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهند؟

این مقاله در پرونده سرگرم آموزی پایگاه پژوهشی تحیلی راهبردی به صورت خلاصه ترجمه شده است.

sargarmi-maghale02
رسانه‌های جمعی و تولیدات دینی برای کودکان

این پژوهش با این مقدمه به سراغ بررسی تعامل دین با رسانه های مدرن رفته است. بررسی سابقه تعامل دین و رسانه های جمعی و بررسی میزان استفاده کودکان و نوجوانان از رسانه برای فراگیری معارف اسلامی و مسائل دینی از دیگر مسائلی است که در این مقاله پرداخته شده است.

90B16122
روان شناسی رسانه؛ با تأکید بر تلوزیون، کودک و نوجوان

کتاب «روان شناسی رسانه؛ با تأکید بر تلوزیون، کودک و نوجوان» در موضوع روان‌شناسی رسانه نوشته شده است.

bahonar_1390_02_ro
دین، رسانه و کودک از دیدگاه امام(ره) و رهبری

برای آشنایی با دیدگاه های امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای در حوزه دین، رسانه و کودک، پژوهشی صورت پذیرفت که نتایج آن در پنج بخش کلی ارائه شده است.