درآمدی بر
بازی‌های رایانه‌ای
امروزه پیشرفت بازی های رایانه ای به طوری است که دیگر این بازی ها را باید به مثابه یک رسانه قلمداد کرد. با وجود تاثیرگذاری شگفت انگیز این بازی ها غفلت از آن ها و رد شدن از کنارشان پیامدهای جبران ناپذیری خواهد داشت. در این پرونده سعی شده است تا با نگاهی عمیق تر ورای ظاهر بازی ها و با عینک "سواد رسانه ای" بازی های رایانه ای را مورد بررسی قرار دهیم.
0012
بازنشر| مجموعه داده‌نماهای بازی‌های رایانه‌ای

سه داده‌نمای حاضر کاری از سایت گرداب می‌باشد که به ترتیب به موضاعات انواع بازی‌ها، انواع مخاطب در بازی‌های رایانه‌ای و آموزش در بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد.

001
تحلیل بازی اعتیاد‌آور POKEMON GO

اگر تا به حال، فیسبوک و توییتر و اینستاگرام فقط وقت و تمرکز ما را در اختیار داشتند و مدیریت می‌کردند، حالا بازی پوکیمون انتخاب و تعیین موقعیت مطلوب جغرافیایی کاربران را هم در اختیار دارد!

00115
داده‌نما مراحل ساخت بازی های رایانه ای

بیشتر بازیکن ها تنها تصوری که از بازی های ویدئویی دارند نسخه نهایی و مجلد آن است اما برای ساخته شدن یک بازی ویدئویی مراحل مهمی باید سپری شود که در این داده نما به آن ها پرداخته شده است…

0011
ترجمه مقاله “چرا کودکم دست از بازی کردن نمی کشد؟”

مهم ترین مسئله حال حاضر این است که والدین به هرجهت باید به فرزند خود برای یافتن جایگزینی برای بازی های ویدئویی کمک کنند. سعی کنند تا آن ها را به سمتی ببرند که در ورزش ها شرکت کنند، یا در کلاس های مختلف عضو شوند و یا حداقل در بیرون از خانه با همسایه ها بازی کنند…

0023
“واقعیت مجازی” انقلابی در صنعت بازی‌های ویدئویی

“virtual reality” یا “واقعیت مجازی” کنسول بازی جدیدی است که به تازگی راهی بازار جهانی شده است و از لحاظ اقتصادی و تکنولوژی تحولی شگفت انگیز را رقم خواهد زد…

0014
شیوه‌‌‌‌‌ صحیح نشستن دربرابر رایانه

با توجه به فراگیر شدن استفاده از اینترنت و مدت طولانی استفاده از آن، درست نشستن در برابر رایانه یکی از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. این یادداشت به طرز صحیح نشستن دربرابر رایانه می پردازد…

0016
نظام رده بندی سنی بازی‌ها (ESRA)

نظام ESRA تنها نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در بین کشورهای اسلامی است که به دلیل اینکه در بررسی و تعیین رده‌بندی سنی بازی‌ها توسط نظام ESRA به ارزش‌ها و معیارهای اسلامی توجه ویژه‌ای شده است، می‌تواند برای تمامی کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گیرد

002
ترجمه|‌مقاله violence and video games

از آنجایی که سطح خشونت در بازی های ویدئویی افزایش یافته است، بنابراین نگرانی برای اثرات آن روی کسانی که بازی می کنند_ به ویژه کسانی که به صورت زیاد و بیش از حد از آن استفاده می کنند_ هم ایجاد شده است…

ز
معرفی کتاب| مدیریت رایانه و بازی‌های رایانه‌ای در خانواده

کتاب “مدیریت رایانه و بازی های رایانه ای در خانواده” در دو بخش مجزا به زبانی ساده و عملیاتی به موضوع رایانه و بازی های رایانه ای می پردازد و در هر بخش آسیب ها و فرصت های استفاده از این رسانه ها بررسی شده است

gf
بنیاد ملی بازی های رایانه ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به اختصار در این اساسنامه «بنیاد» نامیده می‌شود. این بنیاد مؤسسه‌ای فرهنگی، هنری، غیرانتفاعی، غیردولتی و ایرانی است که شخصیت حقوقی مستقل دارد و مرکز اصلی آن در شهر تهران است

Untitled-21.2jpg
معرفی کتاب| بازی‌های رایانه‌ای، فرصت یا تهدید؟!

بازی‌های رایانه‌ای، فرصت یا تهدید ( تحلیلی پژوهشی بر اثرات مثبت و منفی بازی‌های رایانه‌ای) انتشارات: ارجمند سال اتتشار: ۱۳۹۱ تعداد صفحات: ۲۰۸ نویسنده: احمد علی پور و دیگران   نویسنده در کتاب حاضر به ویژگی‌های زیستی، روانی و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای در تمامی حوزه‌های زندگی پرداخته است. بدین ترتیب در بخش نخست این کتاب […]

io
معرفی کتاب| بازی‌های رایانه‌ای

مجموعه کتاب های سواد رسانه ای شامل یک کتاب عمومی در این زمینه و ۱۱ کتاب اختصاصی در حوزه های مختلف رسانه است که با رویکردی کاربردی و کارگاهی برای جوانان، دانشجویان و دانش آموزان توسط ۱۱ روزنامه نگار و دانش آموخته علوم ارتباطات تالیف شده اند

0018
زندگی به سبک سیمز!

بازی هایی که در ژانر شبیه ساز تولید می شوند هواره می توانند مخاطبان زیادی را جذب کنند. ژانر شبیه ساز به دلیل ایجاد موقعیتی برای آزادی عمل کاربر و بروز خلاقیت او در ترکیب واقعیت و خیال مفرح و پرمخاطب است. مجموعه بازی های سیمز یکی از این نوع بازی هاست…

001
داده نما | تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر مغز

داده نمای حاضر تاثیر بازی های رایانه ای بر روی مغز را به طور علمی بررسی و نشان داده است

001
بازی انقلاب ۱۹۷۹، روایتی تحریف شده برای ایجاد تصوری غلط!

بازی انقلاب ۱۹۷۹ که به تازگی عرضه شده است روایتی است تحریف شده از انقلاب اسلامی ایران که توسط بازی سازی ایرانی آمریکایی ساخته شده است…

Untitled-214
معرفی کتاب| مطالعات دوفضایی شدن بازی های رایانه ای

این کتاب با هدف «تبیین جایگاه و اهمیت بازی‌های رایانه‌ای در اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان»، «تبیین ابعاد تربیتی و آموزشی بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان، نوجوانان و جوانان»، «تبیین راهبردهای مواجهه و مقابله با سناریوهای ضداسلامی و ضدایرانی بازی‌های رایانه‌ای»، «تدوین سناریوهای بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر استانداردهای فرهنگ بومی با ساختار و محتوای بومی» توسط دکتر سعیدرضا عاملی تهیه شده است

0027
مقاله| تعاملی بودن در بازی رایانه‌ای “فراخوانی به خدمت”

نظریه پردازان ارتباطات مدت هاست از یکسویه بودن رسانه های جمعی انتقاد کرده و مخاطبان را تا اندازه ی زیادی منفعل دانسته اند آنان راه حل خروج از این انفعال را دوسویه کردن ارتباط رسانه و مخاطب و به عبارت دیگر افزایش تعاملی بودن رسانه ها دانسته اند بازی های ویدئویی رایانه ای یکی از بارزترین مصداق های تعاملی بودن در میان رسانه های نوین هستند

Xbox_One_PlayStation_4_Console_War
ترجمه | مقاله The future of video gaming

صنعت بازی های ویدئویی روز به روز درحال پیشرفت است و اتفاقات زیادی در آینده برایش رخ خواهد داد. این مقاله نگاهی به آینده بازی های ویدئویی دارد…

gamer-brain_331e.640
مصاحبه | اثرات روان شناختی بازی های رایانه ای

سایت راهبردی در پرونده بازی های رایانه ای درمورد اثرات روان شناختی بازی ها با سرکار خانم آسیه حسینی نیکو، کارشناس ارشد روان شناسی گفتگویی داشته است

ال
انواع بازی‌های ویدئویی

شناخت انواع بازی های رایانه ای قبل از پا گذاشتن به این عرصه امری ضروری و لازم است که عدم توجه به آن می تواند بحران ها و پیامدهای ناگوار جدی ای را به دنبال داشته باشد…


چندرسانه‌ای
آخرین مطالب
صوت
فیلم
داده‌نما
0012
بازنشر| مجموعه داده‌نماهای بازی‌های رایانه‌ای

سه داده‌نمای حاضر کاری از سایت گرداب می‌باشد که به ترتیب به موضاعات انواع بازی‌ها، انواع مخاطب در بازی‌های رایانه‌ای و آموزش در بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد.

001
تحلیل بازی اعتیاد‌آور POKEMON GO

اگر تا به حال، فیسبوک و توییتر و اینستاگرام فقط وقت و تمرکز ما را در اختیار داشتند و مدیریت می‌کردند، حالا بازی پوکیمون انتخاب و تعیین موقعیت مطلوب جغرافیایی کاربران را هم در اختیار دارد!

00115
داده‌نما مراحل ساخت بازی های رایانه ای

بیشتر بازیکن ها تنها تصوری که از بازی های ویدئویی دارند نسخه نهایی و مجلد آن است اما برای ساخته شدن یک بازی ویدئویی مراحل مهمی باید سپری شود که در این داده نما به آن ها پرداخته شده است…

0023
“واقعیت مجازی” انقلابی در صنعت بازی‌های ویدئویی

“virtual reality” یا “واقعیت مجازی” کنسول بازی جدیدی است که به تازگی راهی بازار جهانی شده است و از لحاظ اقتصادی و تکنولوژی تحولی شگفت انگیز را رقم خواهد زد…

001
داده نما | تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر مغز

داده نمای حاضر تاثیر بازی های رایانه ای بر روی مغز را به طور علمی بررسی و نشان داده است

Untitled-213
داده‌نما| بازی های ویدئویی

در این داده نما توصیه های لازم برای وارد شدن به دنیای بازی های ویدئویی بیان شده است

معرفی منابع
آخرین مطالب
کتاب
نشریه
سایت
ز
معرفی کتاب| مدیریت رایانه و بازی‌های رایانه‌ای در خانواده

کتاب “مدیریت رایانه و بازی های رایانه ای در خانواده” در دو بخش مجزا به زبانی ساده و عملیاتی به موضوع رایانه و بازی های رایانه ای می پردازد و در هر بخش آسیب ها و فرصت های استفاده از این رسانه ها بررسی شده است

gf
بنیاد ملی بازی های رایانه ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به اختصار در این اساسنامه «بنیاد» نامیده می‌شود. این بنیاد مؤسسه‌ای فرهنگی، هنری، غیرانتفاعی، غیردولتی و ایرانی است که شخصیت حقوقی مستقل دارد و مرکز اصلی آن در شهر تهران است

Untitled-21.2jpg
معرفی کتاب| بازی‌های رایانه‌ای، فرصت یا تهدید؟!

بازی‌های رایانه‌ای، فرصت یا تهدید ( تحلیلی پژوهشی بر اثرات مثبت و منفی بازی‌های رایانه‌ای) انتشارات: ارجمند سال اتتشار: ۱۳۹۱ تعداد صفحات: ۲۰۸ نویسنده: احمد علی پور و دیگران   نویسنده در کتاب حاضر به ویژگی‌های زیستی، روانی و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای در تمامی حوزه‌های زندگی پرداخته است. بدین ترتیب در بخش نخست این کتاب […]

io
معرفی کتاب| بازی‌های رایانه‌ای

مجموعه کتاب های سواد رسانه ای شامل یک کتاب عمومی در این زمینه و ۱۱ کتاب اختصاصی در حوزه های مختلف رسانه است که با رویکردی کاربردی و کارگاهی برای جوانان، دانشجویان و دانش آموزان توسط ۱۱ روزنامه نگار و دانش آموخته علوم ارتباطات تالیف شده اند

Untitled-214
معرفی کتاب| مطالعات دوفضایی شدن بازی های رایانه ای

این کتاب با هدف «تبیین جایگاه و اهمیت بازی‌های رایانه‌ای در اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان»، «تبیین ابعاد تربیتی و آموزشی بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان، نوجوانان و جوانان»، «تبیین راهبردهای مواجهه و مقابله با سناریوهای ضداسلامی و ضدایرانی بازی‌های رایانه‌ای»، «تدوین سناریوهای بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر استانداردهای فرهنگ بومی با ساختار و محتوای بومی» توسط دکتر سعیدرضا عاملی تهیه شده است

Untitled-21 copy
معرفی‌کتاب|عصربازی(بازی‌های ویدئویی و رایانه ای درعصرمعاصر)

کتاب عصربازی نوشته مسعودکوثری به تحلیل بازی های ویدئویی در عصر حاضر می پردازد…