«مفاهیم کلیدی در صنایع خلاق»

(Key Concepts in Creative Industries)

نویسندگان: جان هارتلی، جیسون پاتس، استوارت کانینگهام، تری فلو، مایکل کین، جان بنکس

ناشر: سیج

سال نشر: ۲۰۱۳

ی

خلاقیت نه‌تنها یک مشخصه‌ی بارز از صفات انسانی به حساب می‌آید، بلکه از ویژگی‌های سازمان‌هایی نظیر شرکت‌ها، مؤسسات فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی نیز محسوب می‌گردد. در اقتصاد دانشی که امروزه با آن سر و کار داریم، خلاقیت، برای کشورهای در حال توسعه، نوپا و پیشرفته، و یا حتی شهرهایی که با یکدیگر رقابت می‌کنند، از ارزش بالایی برخوردار است. «مفاهیم کلیدی در صنایع خلاق» اولین کتاب پژوهشی سازمان‌یافته در زمینه‌ی مفاهیم صنایع خلاق است که زمینه‌های مطالعاتی این رشته‌ی بدیع و در حال گسترش را فراهم کرده و آن‌ها را برمی‌انگیزد. این کتاب که توسط تیمی برجسته و حرفه‌ای از اساتید و کارشناسان حوزه‌ی مطالعاتی مذکور در کشور استرالیا به نگارش درآمده است، پیشینه‌ای از اصطلاحات، مفاهیم، مباحث و مباحثات مربوط به این رشته را به همراه کاربردها و نمونه هایی از چگونگی اعمال این مفاهیم به صنایع خلاق سرتاسر جهان در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد.